banner

آیا فرسودگی و پارگی دستگاه بسته بندی تأثیر زیادی دارد؟

Feb 28, 2022

فرسودگی تجهیزات دستگاه بسته بندی


سایش فیزیکی در حین استفاده از تجهیزات شامل سایش معمولی و سایش غیرعادی ناشی از ذخیره سازی، استفاده نادرست و خوردگی توسط نیروهای طبیعی (ناشی از شرایط سخت کار) است. نتیجه فرسودگی و پارگی دستگاه بسته بندی معمولاً به صورت زیر ظاهر می شود:


(1) اندازه اصلی قطعات و اجزای سازنده تجهیزات را تغییر دهید. هنگامی که تا حدی پوشیده شود، حتی هندسه قطعات و اجزاء را نیز تغییر می دهد.


(2) تغییر ماهیت همکاری متقابل بین قطعات و اجزا، در نتیجه انتقال شل و کاهش دقت و عملکرد.


(3) آسیب به قطعات، و یا حتی آسیب به سایر قطعات مرتبط با آن به دلیل آسیب به قطعات جداگانه، در نتیجه آسیب به کل قطعه، و در نتیجه حوادث جدی.


مراحل سایش تجهیزات دستگاه بسته بندی


در شرایط عادی، در هنگام استفاده از تجهیزات، سایش قطعات و اجزاء دارای قوانین خاصی است که تقریباً می توان آنها را به سه مرحله تقسیم کرد:


مرحله اول: مرحله سایش اولیه (همچنین اجرا-در مرحله سایش نیز نامیده میشود). در این مرحله، ماکرو-هندسه و میکرو-هندسه (زبری) هر قسمت و سطح جزء تجهیزات باید دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. دلیل این پدیده این است که در فرآیند ماشینکاری و ساخت، صرف نظر از اینکه چه نوع ماشینکاری دقیقی انجام می شود، سطح قطعات همچنان دارای زبری خاصی است. هنگام جفت شدن با یکدیگر برای حرکت نسبی، مانند سایش سطوح ناهموار به دلیل اصطکاک. سرعت سایش در این زمان بسیار سریع است و میزان و زمان سایش به زبری قطعات بستگی دارد. این پدیده عموماً در مونتاژ عمومی و راه اندازی ساخت و تعمیر تجهیزات و مراحل راه اندازی و استفاده اولیه در طول دوره راه اندازی و استفاده اولیه رخ می دهد.


مرحله دوم: پس از ساییدگی و ساییدگی سطح قطعات و اجزای متحرک نسبی، سایش وارد مرحله دوم یعنی مرحله سایش معمولی می شود. در این مرحله، اگر شرایط کاری قطعات بدون تغییر باقی بماند یا تغییر بسیار کمی داشته باشد، میزان سایش با زمان ثابتی افزایش مییابد. یعنی در شرایط عادی، قطعات و قطعات بسیار کند فرسوده می شوند. زمانی که سایش به حد معینی رسید و قطعه نمی تواند به کار خود ادامه دهد، زمان در این مرحله عمر مفید قطعه است.


مرحله سوم: مرحله سایش شدید. ظهور این مرحله اغلب به این دلیل است که قطعات به طول عمر خود رسیده اند و همچنان مورد استفاده قرار می گیرند که رابطه سایش طبیعی را از بین می برد، سایش را تشدید می کند و میزان سایش را به شدت افزایش می دهد و در نتیجه کاهش قابل توجهی در دقت، عملکرد فنی و راندمان تولید ماشین آلات و تجهیزات. برای مثال، اصطکاک متقابل بین شفت و یاتاقان لغزشی روی تجهیزات ماشین، در شرایط عادی، توسط سیال یا نیمه مایع در شکاف اتصال متقابل جدا میشود، به طوری که مستقیماً با اصطکاک تماس نخواهند داشت. هنگامی که شفت یا یاتاقان تا حد معینی فرسوده شده و همچنان استفاده می شود، به دلیل افزایش فاصله، مقدار روغن یا گریس کافی نخواهد بود و اصطکاک مایع اثر خود را از دست می دهد و باعث اصطکاک مستقیم بین شفت و یاتاقان می شود. ، و سایش تشدید می شود.


با دانستن این قانون می توانیم مرحله سایش اولیه را تا حد امکان کوتاه، مرحله سایش معمولی را تا حد امکان طولانی کنیم و از مرحله سایش شدید جلوگیری کنیم. مرحله سایش اولیه کوتاه است که نشان دهنده کیفیت خوب قطعات و اجزای تجهیزات است.


شما نیز ممکن است دوست داشته باشید